Všeobecné obchodní podmínky
I.
Základní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
TEMPUS LIVING s.r.o.
IČ: 01812157
se sídlem: Holečkova 789/49, Smíchov, 150 00 Praha 5
zapsané u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 267077
kontaktní údaje: Adéla Neumann Zákoucká
email: adela.neuman.zakoucka@tempus-group.cz
telefon:+420 739 699815
www.aidda.cz
(dále jen „poskytovatel“)
2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti poskytovatele sdružujícího na svých webových stránkách podnikatelské subjekty poskytující služby v oblasti bytové architektury v rámci své podnikatelské činnosti a dále fyzické osoby mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitelé, které mají zájem využít k realizaci vybavení a zařízení interiérů služby, kontakty a zboží nabízené poskytovatelem (dále jen: „klient“), prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.aidda.cz (dále je „platforma aidda“).
3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí také závazné objednávky / kupní smlouvy, která bude uzavírána individuálně mimo rozhraní platformy aidda. Prostřednictvím platformy aidda nelze uzavřít kupní smlouvu či přijmout závaznou objednávku, tato platforma není e-shop. Odchylná ujednání v závazné objednávce / kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4. Tyto obchodní podmínky a následně závazná objednávka / kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží obsahujících také dopravu do místa určení v České republice uveřejněných na platformě aidda jsou orientační a budou upraveny dle konkrétní individuálně sjednané závazné objednávky / kupní smlouvy klienta uzavřené v obchodních prostorách poskytovatele mimo platformu aidda.
2. Veškerá prezentace zboží umístěná na platformě aidda včetně cen a jednotlivých druhů či tipů zboží informativního charakteru a poskytovatel není povinen uzavřít závaznou objednávku / kupní smlouvu ohledně dodávky prezentovaného zboží.
3. Jednotlivé druhy, tipy, barevné a materiálové kombinace zboží a jeho ceny včetně dopravy do České republiky budou na základě požadavků klienta specifikovány až v obchodních prostorách poskytovatele.
III.
Uživatelský účet a provize
1. Podmínkou pro využití služeb nabízených poskytovatelem je registrace klienta do uživatelského účtu v platformě aidda. Ze svého zákaznického účtu nemůže klient závazně objednávat / uzavírat kupní smlouvu ani provádět výběr specifikace jednotlivých tipů, druhů, materiálových a barevných kombinací zboží.
2. Při registraci do uživatelského účtu je klient povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je klient při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené klientem v uživatelském účtu jsou poskytovatelem považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Klient je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Poskytovatel nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetími osobami.
4. Klient není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Poskytovatel může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když klient svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy klient poruší své povinnosti ze závazné objednávky / kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
6. Pokud je klientem podnikatelský subjekt poskytující služby v oblasti bytové architektury v rámci své podnikatelské činnosti a na základě jeho činnosti s využitím platformy aidda dojde s jeho zákazníkem či s ním k uzavření závazné objednávky / kupní smlouvy na dodávku, bude takovému klientovi v návaznosti na objem takto uzavřených obchodních případů vznikat nárok na provizi. Výše provize, stav virtuálního provizního účtu, možnosti a způsob výplaty provize budou klientovi k dispozici v příslušném oddíle na platformě aidda.
7. Pokud je klientem podnikatelský subjekt poskytující služby v oblasti bytové architektury v rámci své podnikatelské činnosti a při registraci vloží do uživatelského účtu osobní údaje svého zákazníka, bere na vědomí, že k takovému způsobu zpracování osobních údajů potřebuje jeho souhlas.
8. Klient bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV.
Postup při využití platformy aidda
1. Pokud je registrovaným klientem podnikatelský subjekt poskytující služby v oblasti bytové architektury v rámci své podnikatelské činnosti, může využívat za účelem přípravy orientační architektonické studie rozmístění vybavení a zařízení do interiéru, zdarma virtuální 3D modely umístěné na platformě aidda, tedy klient může vyhledávat orientační druhy zboží a umisťovat je do 3D modelu.
2. Pokud takový klient 3D model doplněný o vzorové zboží na platformě nasdílí, tedy tento doplněný 3D model zpřístupní poskytovateli, bude toto nasdílení zároveň pokynem pro poskytovatele, aby klienta bez zbytečného odkladu kontaktoval na email či telefonní číslo uvedené v registraci klienta, za účelem sjednání schůzky v obchodních prostorách poskytovatele, na které bude klient informován o možných variantách zboží, jeho specifických vlastnostech, ceně zboží včetně dopravy, délce záruční doby poskytované výrobcem, platebních podmínkách a lhůtě potřebné k dodání zboží na místo určení v České republice (dále jen „dodávka“).
3. V případě, že dle bodu 2., tohoto článku dojde mezi klientem a poskytovatelem k dohodě o rozsahu a podmínkách dodávky, bude v obchodních prostorách poskytovatele uzavřena oboustranně závazná objednávka / kupní smlouva odpovídající uvedenému rozsahu.
4. V případě, že registrovaný klient není podnikatelským subjektem poskytujícím služby v oblasti bytové architektury v rámci své podnikatelské činnosti a odešle poskytovateli prostřednictvím platformy aidda poptávku, bude poskytovatel klienta bez zbytečného odkladu kontaktovat na email či telefonní číslo uvedené v registraci klienta, za účelem sjednání schůzky v obchodních prostorách poskytovatele, na které bude klient informován o možných variantách zboží, jeho specifických vlastnostech, ceně zboží včetně dopravy, délce záruční doby poskytované výrobcem, platebních podmínkách a lhůtě potřebné k dodání zboží na místo určení v České republice (dále jen „dodávka“).
5. V případě, že dle bodu 4., tohoto článku dojde mezi klientem a poskytovatelem k dohodě o rozsahu a podmínkách dodávky, bude v obchodních prostorách poskytovatele uzavřena oboustranně závazná objednávka / kupní smlouva odpovídající uvedenému rozsahu
6. Klient bere na vědomí, že zboží, které objednává bude neprodleně po uzavření závazné objednávky / kupní smlouvy zadáno u výrobce do výroby včetně individuálních úprav požadovaných klientem, čemuž jsou uzpůsobeny také dodací lhůty.
7. V případě, že po uzavření závazné objednávky / kupní smlouvy zjistí poskytovatel, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže splnit, zašle klientovi na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se co do rozsahu změny považuje za nový návrh závazné objednávky / kupní smlouvy a ta je v takovém případě uzavřena oboustranným podpisem nové závazné objednávky / kupní smlouvy v obchodních prostorách poskytovatele.
8. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od závazné objednávky / kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Poskytovatel bezodkladně informuje klienta prostřednictví emailové adresy uvedené v závazné objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od závazné objednávky / kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě vystavené a uhrazené faktury přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným klientem.
V.
Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu zboží, včetně nákladů spojených s dodáním zboží do místa určení v České republice dle závazné objednávky / kupní smlouvy, se klient zavazuje uhradit převodem na účet poskytovatele na základě poskytovatelem vystaveného daňového dokladu - faktury a to ve dvou splátkách, jejichž výše bude odpovídat výši požadované výrobcem zboží. Zálohovou fakturu se splatností 14 dnů na první splátku ceny zboží vystaví poskytovatel obratem po uzavření závazné objednávky a fakturu na doplatek ceny zboží se splatností 14 dnů vystaví poskytovatel před dodáním zboží do místa určení v České republice.
2. Zboží bude klientovi dodáno na adresu v České republice určenou klientem v závazné objednávce / kupní smlouvě.
3. Volba místa dodání v České republice se provádí během objednávání zboží.
4. Klient je povinen převzít zboží při dodání na místo určené dle závazné objednávky / kupní smlouvy v den a v časovém rozmezí upřesněným poskytovatelem. V případě, že z důvodů na straně klienta bude nutno zboží doručovat opakovaně je klient povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží.
5. Při převzetí zboží od přepravce je klient povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a poskytovateli.
6. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží včetně nákladů na dopravu, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na klienta okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl klient povinnost zboží převzít, ale v rozporu se závaznou objednávkou / kupní smlouvou tak neučinil.
VI.
Práva z vadného plnění
1. Poskytovatel odpovídá klientovi za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména poskytovatel odpovídá klientovi za to, že v době, kdy klient zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které poskytovatel nebo výrobce popsal nebo které klient očekával s ohledem na povahu zboží,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití poskytovatel uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzoru nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzoru nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Projeví-li se vada v průběhu záruky poskytované výrobcem, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí klientem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
3. V případě výskytu vady může klient poskytovateli předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy.
4. Klient má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
5. Poskytovatel je povinen přijmout reklamaci učiněnou klientem písemně na emailovou adresu poskytovatele, případně i v sídle, obchodních prostorách nebo místě podnikání. Poskytovatel je povinen klientovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy klient právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace klient požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6. Poskytovatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci po konzultaci s výrobcem bez zbytečného odkladu, ve složitých případech do 20 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději však do 60 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel s klientem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a klient má právo od závazné objednávky / kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle klienta (uplatnění práva z vadného plnění) poskytovateli.
7. Poskytovatel písemně na email informuje klienta o výsledku reklamace.
8. Právo z vadného plnění klientovi nenáleží, pokud klient před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud klient vadu sám způsobil.
9. Volbu způsobu reklamace má klient.
10. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
VII.
Doručování
1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
2. Klient doručuje poskytovateli korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Poskytovatel doručuje klientovi korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v závazné objednávce / kupní smlouvě.
VIII.
Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze závazné objednávky / kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi poskytovatelem a klientem za závazné objednávky / kupní smlouvy.
2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
3. Poskytovatel je oprávněn k poskytování služeb a prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
IX.
Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi poskytovatelem a klientem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený závaznou objednávkou / kupní smlouvou bude obsahovat mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Poskytovatel není ve vztahu ke klientovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Všechna práva k webovým stránkám poskytovatele, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží poskytovateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu poskytovatele.
4. Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetové platformy aidda nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Klient nesmí při využívání internetové platformy aidda používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na její provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetovou platformu aidda a užívat internetovou platformu aidda nebo její části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Klient tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
6. Obchodní podmínky jsou archivovány u poskytovatele v elektronické podobě.
7. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.9.2019.